Wat is SEO website promotie:
SEO basisprincipes
Wat is SEO promotie? SEO website promotie in zoekmachines is geschikt voor de meeste bedrijven die hun
producten of diensten online aanbieden. Het is een doeltreffende manier om permanent in de rankings van
zoekmachines te worden opgenomen en voortdurend het aantal bezoekers te verhogen.
In eenvoudige termen zal dit artikel uitleggen wat SEO is en de belangrijkste stappen van optimalisatie.
Inhoud
Wat is SEO website promotie
Het afkorting SEO staat voor Search Engine Optimisation. Simpel gezegd is SEO een reeks acties voor interne
en externe
optimalisatie, gericht op het verhogen van de positie van een website in zoekmachines.
Kwaliteit professionele SEO is niet alleen over het bouwen van links of het creëren van nuttige inhoud. Het
promoten van
een website vereist een algemene aanpak.
Een website is zinloos zonder promotie. Zonder optimalisatie zal het verkeer naar de site zeer gering of nihil zijn, tenzij andere methoden om verkeer aan te trekken worden toegepast.
SEO is geschikt voor iedereen die van plan is online goederen te verkopen of dat al doet, op zoek naar klanten, partners, enz. Het is zinvol om een website te promoten als:
-
uw product in trek is bij een breed publiek;
-
uw bedrijf heeft internet concurrenten;
-
het product is wettelijk toegelaten voor verkoop;
-
u bereid bent minstens een paar maanden op de resultaten te wachten;
-
u op zoek bent naar relatief goedkope website promotie systemen die effectief en betrouwbaar zijn in het consequent aantrekken van bezoekers;
-
u bent bereid tijd en geld te investeren in uw website, om deze voortdurend te ontwikkelen en te verbeteren;
-
u van plan bent op de markt te blijven binnen uw niche of na verloop van tijd uit te breiden.
SEO-optimalisatie is niet geschikt om snel resultaat te bereiken. Het is ontworpen voor een langdurig effect. De eerste resultaten na de start van het promotiewerk zult u pas na 2-3 maanden kunnen zien.
Waar te beginnen met SEO site promotie?
ПBepaal eerst wat het doel van de SEO-optimalisatie is en hoe de effectiviteit ervan zal worden gemeten. Bijvoorbeeld, SEO promotie kan de volgende doelstellingen hebben:
- om de site bovenaan te brengen voor specifieke zoekopdrachten;
- toenemend aantal bezoekers op de site;
- verhogen van conversies;
- verbetering van de positie van de site in zoekmachines ten opzichte van projecten van concurrenten, enz.
Ook moet u, als u aan SEO-promotie gaat doen, de categorieën en webpagina's identificeren die het meest relevant en belangrijk zijn. Door hier prioriteit aan te geven, zal de website sneller inkomsten gaan opleveren. Stel een actieplan op met een lijst van alle noodzakelijke werkzaamheden en prioriteer deze:
- de volgorde waarin de websitepagina's worden geoptimaliseerd;
- de volgorde waarin de inhoud aan de site moet worden toegevoegd;
- Bronnen waar u links naar uw project kunt plaatsen, enz.
Waarom heb je SEO website promotie nodig?
SEO promotie is gericht op het verbeteren van de positie van de website in SERP voor geselecteerde
zoekopdrachten. Het doel ervan is het verkeer, de populariteit van de projecten en het aantal verkopen en
leads te verhogen.
Zonder SEO optimalisatie zal uw project verloren gaan tussen honderden of duizenden andere projecten over
hetzelfde onderwerp die aanwezig op het web. Gebruikers zullen uw site nooit kunnen vinden via zoekmachines.
Hoe hoger de positie van de site, hoe meer bezoekers zult u ontvangen. Een deel van de traffic zal worden
opgepikt door contextuele reclame, maar de meeste gebruikers kiezen sites uit top output. Het is dus van
groot belang regelmatig te werken aan de verbetering van de positie van de site en niet te stoppen bij de
uitgang in de top, omdat je anders door concurrenten verdrongen kan worden.
Waarom is SEO website promotie winstgevend?
Investeren in SEO promotie is een beter type van investering dan het bestellen van contextuele reclame,
zoals context vereist regelmatige budgettering van aanzienlijke bedragen. Met SEO kunt u, als u eenmaal aan
de top staat, uw promotiekosten beperken door alleen nog maar regelmatig nieuwe kwaliteitsinhoud te
publiceren.
Zoekmachine optimalisatie heeft een aantal voordelen zoals:
- de lage kosten van de klant die je aantrekt;
- een langdurig effect, zelfs nadat de promotiewerkzaamheden zijn voltooid;
- meer vertrouwen van de klanten. Zij kunnen het gevoel hebben dat projecten van mindere kwaliteit context nodig hebben en degenen die de topposities hebben ingenomen niet;
- een groot publiek bereiken enz.
Wat houdt SEO in?
Zoekmachine-optimalisatie en website-promotie zijn voortdurend in ontwikkeling. De rangschikkingsalgoritmen
worden beter en er verschijnen nieuwe analyse- en traceringsdiensten.
Een paar jaar geleden bestond zoekmachine-optimalisatie bijvoorbeeld hoofdzakelijk uit het opbouwen van
externe link-massa. Vandaag de dag is de belangrijkste fase van SEO promotie het werk aan interne
optimalisatie. Voor de externe promotie moeten de donors zorgvuldig worden geselecteerd volgens het principe
"beter iets minder hebben, maar van hogere kwaliteit".
SEO promotie van een website in zoekmachines heeft betrekking op drie belangrijke gebieden: externe, interne
optimalisatie of organische SEO en analytics. Elk gebied bestaat uit verschillende acties die moeten worden
uitgevoerd in specifiek volgorde.
Fasen van website promotie
Een niche analyse en een concurrentie audit. Sites met vergelijkbare thema's die een hoge positie innemen,
moeten worden bestudeerd. Besteed aandacht aan de structuur, de bruikbaarheid, het aantal donateurs, het
aantal bezoekers, de leeftijd, de promotie via sociale media. In dit stadium zult u erachter komen welke
optimalisatiemethoden effectief zijn bij uw belangrijkste concurrenten.
Tegelijkertijd moet u de niche in zijn geheel analyseren. Waar moet u het maximale verkeer vandaan
verwachten en welke extra kanalen moet u gebruiken? U moet gebruik maken van diensten om uw concurrenten
te analyseren.
Om snel uw concurrenten te vinden in de zoekresultaten, kunt u gebruik maken van onze dienst
«Concurrenten». Voer gewoon het adres van uw domein in het zoekvak en de dienst zal u relevante
concurrenten tonen in de Google zoekresultaten op basis van semantiek.
Een technische audit van de website. Als de bron al bestaat, moet u de huidige staat ervan controleren en
de vooruitgang
in de afgelopen periode evalueren. Een jonge site heeft geen optimalisatiegeschiedenis, dus u moet hem
aansluiten op
webanalysetools (Google Analytics, Google Search Console).
In dit stadium moet u de huidige positie van de site analyseren, het aantal gebruikte trefwoordzinnen,
bronnen van
verkeer (indien van toepassing).
Het is ook noodzakelijk de site te controleren op technische fouten, de snelheid van het laden van de
pagina te bepalen,
na te gaan van welke zoekmachines het verkeer afkomstig is en of er grove onregelmatigheden zijn die
promotie in de weg
kunnen staan. Indien nodig worden technische bestanden en andere parameters die de indexering en de
rangschikking van de
site beïnvloeden angepast.
Om je site snel te controleren op fouten, gebruik je de «Site Audit module» van op een speciale dienst.
Het zal problemen vinden en aanbevelingen maken over hoe ze zijn op te lossen. Voor meer informatie over
alle stappen, zie de volledige handleiding:
Het creëren van een semantische kern. Het selecteren van een maximaal aantal relevante trefwoorden helpt
om de stroom
van bezoekers (verkeer) te vergroten. Er is geen optimaal aantal trefwoorden. Zij worden voor elk project
afzonderlijk
geselecteerd.
U kunt een semantische kernel bouwen met behulp van speciale betaalde diensten.
Verfijnen van de structuur van de website. Afhankelijk van de verzamelde kern, moet de bestaande structuur
worden
gecreëerd of bijgewerkt. In dit verband kunnen nieuwe secties en overzichtspagina's worden toegevoegd.
Het «Clusteringstool» kan helpen bij het creëren van de structuur van de website. Het verdeelt de
verzamelde zinnen
in clusters onder individuele pagina's, categorieën en secties. Het enige wat je hoeft te doen is een
snelle bewerking
om het resultaat "op te ruimen".
Pagina's vullen met inhoud. Het moet uniek zijn en zo nuttig mogelijk voor bezoekers. Elke pagina moet
zijn gericht op
een specifieke zoekopdracht of groep van zoekopdrachten.
Het is ook belangrijk om Titel, Omschrijving meta tags, H1-H6 subkoppen toe te voegen aan elke pagina en
aantrekkelijke
snippets te maken. Het is aan te raden om hiervoor micro-parsing te gebruiken.
Interne linking. Bij tekstuele en grafische inhoud moeten links worden toegevoegd die naar interne pagina's van de site leiden, zodat de gebruiker langer op de site blijft en de site diepgaander kan bekijken.
Externe optimalisatie. In dit stadium moet een plan worden gemaakt om geleidelijk links te verwerven van
donorsites, die
vooraf gecontroleerd op autoriteit.
Vandaag geldt de regel "hoe meer externe links, hoe beter" niet meer. Tijdens de externe optimalisatie is
het
noodzakelijk de namen van de bronnen, de peri-link tekst en het aantal links dat nodig is voor promotie op
maandbasis te
vermelden.
U kunt achter de beste donoren komen door concurrerende websites te analyseren. Het is ook aan te bevelen
om bedrijfs-
en sitedirectories, forums en aggregators als gratis bronnen te gebruiken. Externe links kunnen worden
gekocht bij
speciale diensten en beurzen.
U kunt de linkstrategieën van uw concurrenten analyseren met de dienst «Linkanalyse». Zoek relevante sites
en probeer
links van hen te krijgen.
Promotie via de sociale media. Het creëren van groepen en profielen, een videokanaal verhoogt de
zichtbaarheid van uw
site, merk, en helpt indirect met zoekmachine promotie.
Naast deze acties is het belangrijk om nieuwe promotietrends te volgen, nieuwe instrumenten te leren,
nieuws in de
thematische niche te ontdekken en uw concurrenten in het oog te houden. Doe regelmatig verslag en volg de
trend van de
promotie van de site. Toegelaten om experimenten, tests, enquêtes te houden onder bezoekers. Al deze
acties zullen
helpen om de site naar de top te brengen.
Om de basis van SEO te leren, lees de officiële zoekmachinehulp, aanbevelingen van betrouwbare bronnen, berichten op populaire blogs en nieuws. Voor een succesvolle start van de promotie is het raadzaam om SEO cursussen te volgen die u zullen helpen de terminologie te begrijpen, de basisstappen en de nodige acties die u zullen helpen uw website te promoten te leren.
Conclusie
Het optimaliseren van een website voor zoekmachines bestaat uit verschillende fasen. De meeste worden binnen
het terrein
uitgevoerd, maar ook belangrijk om verkeer van externe bronnen aan te trekken.
Tegelijkertijd moet u analyseren wat er al is gedaan en uw toekomstige promotiewerkzaamheden plannen.
De algoritmen van zoekmachines worden voortdurend verbeterd en aangevuld. Daarom is het belangrijk om het
nieuws en de
trends op het gebied van SEO-optimalisatie te volgen.
Elke website die goederen of diensten verkoopt of nuttige informatie aanbiedt aan gebruikers kan worden
gepromoot in
zoekmachines.
Alvorens te werken aan het verbeteren van posities in de rankings, moet een grondige SEO-analyse van de
website worden
uitgevoerd, evenals onderzoek naar concurrenten en uw thematische niche. Elke actie moet volgens een plan
verlopen. Om
de grondbeginselen van zoekmachineoptimalisatie beter te leren kennen, wordt een SEO-opleiding aanbevolen.