Hoe krijgt u uw site hoger in de zoekresultaten? Krijg bijna gratis leads.

1 Oktober 2022
Tatyana (Cordis-Site)
Leads krijgen is bijna gratis-Cordis-site

Dit artikel gaat over SEO technieken om uw website te promoten. Laten we het hebben over hoe u uw website omhoog krijgt in een Google-zoekopdracht. Welke promotiemethoden en -tools u moet gebruiken en waar u speciaal op moet letten voor de zoekmachine.

Inhoud:

Hoe krijgt u uw site hoger in de zoekresultaten: de essentie

De SEO-technieken in dit deel zijn geschikt voor alle websites. Dit is de basis voor het promoten van een website in Google:

  • de concurrentie identificeren;
  • werken met het domein;
  • Het verzamelen van de semantische kern;
  • de site markeren voor zoekmachine crawlers;
  • de vermelding van het auteurschap;
  • werken met inhoud;
  • externe citaten en links opbouwen;
  • verbetering van technische fouten;
  • het bijhouden van updates van zoekmachine algoritmes.

Let op!SEO-bevordering moet in zijn geheel gebeuren: technische fouten, inhoud, mobiele versie, semantiek enzovoort. Werken aan afzonderlijke gebieden zal geen tastbare resultaten opleveren, vooral als de site net wordt gemaakt of in een slechte staat verkeert.


Concurrentieanalyse in SEO

Voordat u uw website hoger in de zoekresultaten kunt krijgen, hebt u een concurrentieanalyse nodig. Wat gebeurt er in organisch zoeken naar uw onderwerp in uw regio? Wat zijn de kansen op een resultaat? Op deze manier zult u begrijpen wat het nut is van het gooien van het besteden van basismiddelen aan SEO site promotie. U moet begrijpen dat resultaat van SEO u pas in de toekomst ziet. SEO zal niet onmiddellijk beginnen met het binnenhalen van leads (hoe hoger de concurrentie, hoe langer u moet werken). Als je meteen klanten nodig hebt, kun je beter inzetten op search contextual advertising.

Waar moet je op letten:

  1. Indicatoren voor de regio. Wat is de vraag in uw stad of regio? U kunt statistieken opzoeken over het inkomen en de interesses van de bevolking om een idee te krijgen van de vraag naar uw product in de regio. Om dergelijke gegevens voor België te bekijken kunt u Xerius proberen.
  2. De bijzonderheden van het bedrijf. Als het product onbekend is, zal er geen organische vraag naar zijn. Mensen weten het niet en zoeken er niet naar. In dit geval zal mediareclame met een groot bereik voor u werken. Je moet interesse creëren in het product. Wanneer de eerste zoekopdrachten verschijnen, kunt u beginnen met het promoten van de site naar de top van de Google-zoekopdracht.
  3. De kwaliteit van websites van concurrenten:
    • U kunt de externe links van uw concurrenten analyseren met een SEO-tool. Deze kunt u bij ons te bestellen.
    • Beoordeel de kwaliteit van de inhoud, controleer de uniciteit, kijk of er foto's en video's zijn. Hoe breed het onderwerp wordt aangepakt.
    • Beoordeel de bruikbaarheid van de site. Hoe snel de desktop- en mobiele versie laden. Hoe gebruiksvriendelijk en duidelijk de structuur is. Hoe gemakkelijk het is om een aankoop te doen, een dienst te bestellen, de inhoud te lezen.

Artikel over "Hoe bepaal je het concurrentievermogen van onderwerpen in SEO".


Mailing automatisch-Cordis-site

Domein kenmerken

Leeftijd. Deze indicator begint te lopen vanaf het moment dat de eerste pagina van de site door de zoekmachine is geïndexeerd. Als uw site zich in de ontwikkelingsfase bevindt, moet u een stub-pagina maken met de informatie "Site in ontwikkeling". De zoekmachine zal de pagina indexeren, wat goed is voor de website. Meer informatie over SEO promotie van een jonge website vindt u in dit artikel.

Mailing automatisch-Cordis-site
Voorbeeld van een stub uit sjablonen

Open domein informatie. Domeingegevens worden opgeslagen in een enkele WhoIS-database. U kunt de namen, benamingen en contacten van de huurder of eigenaar van het domein achterhalen, de datum van registratie en wanneer de betaalde huur afloopt. De gegevens kunnen verborgen of getoond worden. Verborgen gegevens WhoIS is een slecht signaal voor de zoekmachine. Het systeem weet dat er iets mis is met de site. Om de site in een zoekactie een boost te geven, kunnen de gegevens niet volledig verborgen blijven. U kunt gegevens gedeeltelijk verbergen. Ons advies is om helemaal geen gegevens te verbergen.

Betaalde domein periode. Betaal voor een domein voor meerdere jaren. Dit is geen kritische bedrag. Zo'n domein is te vertrouwen door de zoekmachine. Als betaalperiode van een domein bijna verlopen is, lijkt het meer op een eendagssite en verdient dus geen plaats in de top. Stel de betaling niet uit tot de laatste dag.

Serverreputatie. Wanneer u een domein huurt van een server, controleer dan ook de server zelf. Hij mag niet op een zwarte lijst staan. Dit kan aan de hand van onze instructies.

Er zijn vele redenen om op de zwarte lijst te staan. Bijvoorbeeld als de server spam-e-mails verstuurt, als er verdachte activiteiten zijn of als de server sites met beperkte inhoud (pornosites) host. Dergelijke servers kunnen het best worden vermeden.

Het creëren van een semantische kern

De semantische kern is een reeks zoekopdrachten die uw website kan weergeven bij een zoekopdracht. Iemand zoekt bijvoorbeeld naar "schoonheidssalon Hasselt" en krijgt alle relevante salonwebsites in de zoekmachine. Een ander persoon wil instructies vinden over hoe je op Facebook promoot en krijgt alle links naar artikelen over dat onderwerp.

Om een website in een zoekmachine te promoten, moet u deze zoekopdrachten in de inhoud van de pagina's van de website gebruiken. Dan zal de zoekmachine beseffen dat deze inhoud interessant is voor de gebruiker.

De semantische kern wordt verzameld uit de zoekopdrachten die gebruikers met een bepaalde frequentie uitvoeren naar gegevens, goederen of diensten. De vragen zijn onderverdeeld in:

  • Frequentie van zoekopdrachten. Hoe vaak op deze vragen wordt gezocht. Er zijn: hoogfrequent, middenfrequent en laagfrequent.

Hoe bouw je een semantische kern voor je website om deze te promoten in Google:

  1. Verzamel de semantische kern van de websites van uw concurrenten. Als u een regionaal gebonden bedrijf hebt, neem dan concurrenten in uw regio.
  2. Analyseer de verzamelde trefwoorden. Verwijder ongeschikte woorden en voeg de juiste toe.
  3. Clustering. Dit is om de toetsen logisch te groeperen in clusters en groepen. Deze groepen vormen de basis van uw inhoud. Bijvoorbeeld: een groep zoekwoorden zou op een pagina die een dienst beschrijft passen. Op basis van een andere groep schrijf je een artikel.

Een semantische kern om een website naar de top van een zoekmachine te brengen wordt goed gedaan met behulp van SEO-diensten. Deze diensten verzamelen de juiste trefwoorden en voegen deze woorden samen in groepen. De dienst toont u belangrijke kenmerken: frequentie, concurrentie voor elke zoekopdracht. Er zullen gevallen zijn waarin u handmatig moet werken. Bijvoorbeeld: de clusters schoonmaken of andere trefwoorden selecteren.


Een lijst van diensten die kunnen worden gebruikt voor semantiek is te vinden op het internet en je kunt er een abonnement op nemen. U kunt een dergelijke dienst bij ons bestellen.


Auteurschap

Een zoekmachine rangschikt bij voorkeur sites die te vertrouwen zijn. Vertrouwen wordt grotendeels beïnvloed door het begrip auteurschap. Auteurschap geeft aan wie de eigenaar is van de site, wie de inhoud op die site maakt.

Wat zijn de manieren om auteurschap toe te schrijven:

  • Maak een "Over ons" pagina met bedrijfsinformatie, telefoonnummer, e-mail, messenger links, kantooradres. Specificeer zo mogelijk het team, de belangrijkste werknemers.
  • Identificeer de auteurs onder elk stuk materiaal.
  • Open WhoIS gegevens over wie de eigenaar is van het domein.

Website pagina's markeren voor een zoekmachine

Zoekmachinerobots kunnen uw website beter "zien" dankzij verschillende soorten markup. Je moet een kaart maken om de robot te laten zien welke pagina's er op mijn site staan, wat de inhoud van deze pagina's is.

Dankzij deze opmaak zullen de robots geen enkele pagina van de site missen en weten ze welke inhoud moet worden weergegeven wanneer iemand ernaar zoekt. Bijvoorbeeld: zo'n geavanceerde snippet met details en rankings wordt gegenereerd dankzij de Schema micro-markering van de pagina:

Voorbeeld van een snippet in een zoekmachineresultaat-Cordis-site
Voorbeeld van een snippet in een zoekmachineresultaat

Om uw pagina's zichtbaar en begrijpelijk te maken voor een zoekmachine, moet u drie hulpmiddelen gebruiken:

  • Het robots.txt bestand. In dit bestand vertelt u de zoekmachine welke pagina's op uw site kunnen worden bekeken en welke niet. Bijvoorbeeld: u wilt niet dat een onvoltooide sectie of persoonlijke pagina's van gebruikers door de zoekmachine worden geïndexeerd. U vertelt de robot deze informatie in de robots.txt.

    Nuttige links:

  • Sitemap bestand. Dit is letterlijk een sitemap. Daarop specificeert u links naar alle pagina's van uw site. De link naar de Sitemap bestand staat in het robots.txt-bestand. Zoekmachine crawlers gaan eerst naar het robots.txt bestand, daarna komen ze bij de sitemap.

    Een Sitemap is nodig voor grote sites (meer dan 500 pagina's), nieuwe sites, sites met veel video, afbeeldingen of nieuws. Dan kan de robot alle pagina's bereiken, hun prioriteit begrijpen, en zelf het type en het doel van de inhoud correct bepalen. Dit verhoogt de kans om bovenaan de lijst te staan. Bijvoorbeeld: in "Video's", "Foto's", "Nieuws".

  • Micro-markup Schema.org. Deze opmaak verwijst naar de inhoud van een pagina met behulp van speciale tags. Schema.org vertelt de zoekmachine precies wat er op de pagina staat: een productkaart, een filmbeschrijving. Als de micro-markering correct is ingesteld, heeft uw site meer kans om in een uitgebreide snippet te worden vermeld. Zo wordt het eerste organische zoekresultaat getoond.

    Bijvoorbeeld: Hier wordt het eerste organische resultaat gepresenteerd als een instructiekaart. De tag vertelt de zoekmachine dat de inhoud van de pagina stapsgewijze instructies bevat die overeenkomen met de zoekopdracht van de gebruiker.

instructies voor het verkrijgen van een rijbewijs-Cordis-site
Voorbeeld van snippet met instructies

Verwerking van de inhoud

Algoritmen van zoekmachines proberen de gebruiker de informatie te geven die hij wil. Sites die volgens de zoekmachine het meest geschikt zijn om de zoekopdracht te beantwoorden, staan bovenaan. Dit is te danken aan de inhoud van de site.

Hier zijn de kenmerken van de inhoud om aan de top te komen:

Analyseer de inhoud van uw belangrijkste concurrenten. U zult begrijpen wat de kwaliteit van de inhoud moet zijn. U zal een betere inhoud moeten maken dan uw concurrenten doen.


We kunnen de tekst schrijven die u wilt. Deze tekst zal uitgebreide informatie bevatten en zeker bovenaan in Google komen.


Belangrijk! Vergeet niet metatags te schrijven in de paginacode voor elke pagina op de website:

Hoogwaardige externe links en citaten

De site moet door andere sites kunnen worden bezocht. Dit verhoogt de reputatie in de zoekmachine. Zonder externe links promoot u de site niet in een zoekmachine.

Het is belangrijk de kwaliteit te controleren. Beter één externe link op een gezaghebbende en nuttige site dan tien links op derderangs directories en forums. Links van oude bronnen met een goede ranking hebben een sterk effect op de promotie van nieuwe sites.

Wij kunnen u helpen om kwaliteitslinks te kopen.


Heel belangrijk. De gelinkte site moet hetzelfde thema hebben als uw site. De zoekmachine zal zeer wantrouwend zijn als een online kinderwinkel linkt naar een bandenwinkel.

Koop geen links zonder ze eerst te analyseren op goedkope beurzen. Dit kan een slecht effect hebben op uw site. De zoekmachine heeft geleerd deze sites en links te volgen. In plaats van promotie te maken, kun je ondergewaardeerd worden in een zoekopdracht.

Externe links kunnen op sociale media worden geplaatst. In dat geval houdt de zoekmachine geen rekening met de aanwezigheid van de link. Het zal de verschijning van een nieuw merk op het sociale netwerk vastleggen. Dit is een signaal dat mensen in je geïnteresseerd zijn.

Citaten werken net zoals externe links. Zoekmachines volgen vermeldingen van uw merk, bedrijfsnaam of expertnaam. Hoe meer van dergelijke vermeldingen, hoe groter de kans dat de site naar de top van de zoekmachines wordt gepromoveerd.

Hoe verzamelt u verwijzingen (externe links) en citaten:

Duidelijke interne links

Een menselijk leesbare of semantische url. Dit zijn pagina-adressen die gemakkelijk door een persoon kunnen worden gelezen als een korte en samenhangende beschrijving van de pagina. Bijvoorbeeld:

  • https://www.cordis-site.be/examples. Dit is een menselijk leesbare url. Die leidt naar een pagina met voorbeelden.
  • https://www.cordis-site.be/#28?category=2&pid=25. Dit is geen menselijk leesbare url. Niemand zal raden naar welke pagina deze url verwijst.

Dankzij de menselijk leesbare url begrijpen we waar de link ons naartoe brengt. Zo'n link is gemakkelijk om mee te werken en we kunnen een niveau hoger komen door het overbodige deel in de link in de adresbalk te verwijderen. In de resultaten van zoekmachines ziet deze link er mooier uit en wekt hij meer vertrouwend dan een reeks onduidelijke tekens. Bovendien kan een menselijk leesbare url sleutelwoorden bevatten. De zoekmachine ziet het positief.

Welke regels te volgen bij het maken van een menselijk leesbare url:

  • De link beschrijft duidelijk de structuur van de site en de stapeling van secties, zoals in het voorbeeld met examples
  • De link is geschreven met Latijnse letters zonder het gebruik van speciale tekens.
  • Een korte beschrijving van de pagina met trefwoorden is opgenomen in de link.

Technische fouten

Er is een basislijst van technische fouten die een website verhinderen te stijgen in de zoekresultaten.

Onjuiste redirect-keuze wanneer een gebruiker van de ene pagina naar de andere moet worden doorgestuurd. Soorten redirects:

  • De 301-code is voor een pagina die definitief is verwijderd. De zoekmachine zal deze pagina uitsluiten van de index. In plaats daarvan wordt deze pagina geïndexeerd door een nieuwe pagina die naar de redirect leidt.
  • De code 302 is voor een tijdelijk gesloten pagina. Bijvoorbeeld: wanneer het product niet in voorraad is. In dit geval blijft de pagina in de zoekmachine-index.

Elke website heeft een crawling budget. Dit is de hoeveelheid pagina's die een zoekmachinerobot per dag verwerkt. Redirect-fouten zullen dit budget besteden aan onnodige pagina's. In dat geval wordt de site niet in zijn geheel geïndexeerd. Dit is cruciaal voor grote middelen.

Fouten in de code. Wees zeer voorzichtig met de code van de site zelf en de micro-parsing ervan. Codeerfouten leiden tot een onjuiste indexering van de site. De zoekmachine ziet uw site of pagina helemaal niet.

De aanwezigheid van dubbele pagina's. Het komt vaak voor dat een pagina duplicaten heeft. Bijvoorbeeld: met www in het adres en zonder www. Zoekmachine bekijkt dubbele pagina's negatief. Het is moeilijk voor robot te bepalen welke van deze pagina's de belangrijkste is. Hoe dubbele pagina's op te lossen:

  • omgaan met de omleidingen;
  • sluit het af van indexatie met robots.txt;
  • zet een "noindex" tag op de gedupliceerde pagina;
  • stel de "canonical" tag in op de hoofdversie van de pagina.

stijlen. Gebruik geen 'inline' stijlen. Schrijf de css-eigenschappen van elementen niet rechtstreeks in de sitecode. Dit zal de code en de laadtijd sterk doen toenemen. De zoekmachine zal de site negeren en de voorkeur geven aan geoptimaliseerde bronnen. Al uw stijlen moeten worden opgeslagen in een css-bestand.

Zoekmachine updates

Zoekmachines werken hun rangschikkingsalgoritmen regelmatig bij. Het probeert gebruikers de meest relevante sites aan te bieden en blokkeert 'grijze' en 'zwarte' SEO-technieken. Wanneer de volgende update komt, gedragen zoekmachine rankings zich onvoorspelbaar. Sites springen plotseling omhoog of omlaag in de ranglijst. Dit is het gevolg van een verandering in het rangschikkingsalgoritme.

Soms kondigen zoekmachines updates aan, soms vinden veranderingen plaats zonder aankondiging. Voor een normale promotie van een website in search moet u voortdurend de positie van de website in de gaten houden en nieuws lezen op gespecialiseerde blogs en forums.

Hier zijn enkele hulpmiddelen om veranderingen bij te houden:

  • Google Webmaster Central Blog. Officiële bedrijfsblog.
  • SEMrush Sensor. De tool van SEMRush toont schommelingen in de zoekresultaten van Google. U kunt verschillende onderwerpen bekijken en in het algemeen zoeken.
  • «Pixel Tools» hulpmiddel. Een dienst van «Pixel Tools» om de output van «Yandex» te volgen. Het is niet relevant op dit moment. Voor algemene informatie.

Hoe krijgt u uw site hoger in Google

Interface Google Search Console. Cordis-site
Google Search Console-interface

Extra promotiemiddelen in Google:

  • Google business Met een profiel in «Mijn Bedrijf» krijgt u een handig kaartje met uw telefoonnummer, websitelink en adres in de zoekresultaten op Google Maps. Klanten kunnen u beoordelen. Goed voor de ranking en een groot pluspunt voor de zoekpositie.
Interface Google Google map. Cordis-site
Google map interface
  • AMP pagina's. Deze technologie helpt bij het maken van pagina's waarvan de inhoud is opgeslagen op de eigen servers van de zoekmachine en helpt deze snel te laden. AMP-pagina's kunnen voor mobiele telefoons en voor desktops zijn.

Tatyana


Foto tiem Tatyana

We analyseren, we werken. Dan testen we onze projecten. Na het testen schrijven we een artikel en delen dat met u. Het is voor ons heel belangrijk dat de inhoud nuttig is.

SEO specialist

01/10/2022

«In Google hebben externe links nog steeds een sterke invloed op de promotie. Dus voor de belangrijkste pagina's is het een goed idee om wat externe promotie te doen, zoals gastberichten. Let op de teksten op de site, die zijn erg belangrijk voor deze zoekmachine. Bijvoorbeeld: pas ze aan aan de specifieke vraag van de gebruiker en vul ze zo veel mogelijk aan met trefwoorden, waarvoor de pagina ook relevant kan zijn.

«In Google moet bijzondere aandacht besteed worden aan de laadsnelheid van websites. Dit is een belangrijke indicator.

Hoe krijgt u uw site hoger in de zoekresultaten: wat is de moeite waard om te onthouden?

Het promoten van een website naar de top van een zoekmachine is een geweldige manier om goedkoop en atomisch leads te krijgen. SEO vereist echter voortdurend en gevarieerd werk aan de website en de inhoud. Het minimum waar men zich aan moet houden is:

  • Analyseer uw concurrenten voortdurend. Uw website en inhoud moeten beter zijn dan die van hen.
  • Hou je domein in de gaten. Houd WhoIs open, controleer regelmatig zwarte lijsten en vergeet niet je huur te betalen.
  • Werken met semantiek en inhoud. Stel een semantische kern samen: een lijst met zoekopdrachten die gebruikers kunnen gebruiken om je te vinden in zoekopdrachten. Verzamel vragen in thematische groepen en verdeel ze over de hele site. Verwijder regelmatig verouderde zoekopdrachten en voeg nieuwe toe.
  • Identificeer de auteurs van de artikelen. Vertel de website over uw bedrijf en team + teken de auteur voor elk stuk.
  • Markeer uw website met robots.txt bestanden, Sitemap, Schema micro-paginatie.
  • Maak nuttige en relevante inhoud waarvoor mensen uw website zullen bezoeken.
  • Koop kwalitatieve externe links en citaten: schrijf gastberichten, treed op als expert, werk aan kwaliteitsservice. Er moet over je geschreven worden.
  • Zorg ervoor dat interne links op de website duidelijke url-principes volgen.
  • Corrigeer technische fouten.
  • Let op updates van zoekmachines.

Gebruik zoekmachinetools en -diensten.

Voor Google is het:

  • Google Search Console,
  • «Google Mijn business»,
  • AMP pagina's.

Lees meer nuttig materiaal over SEO promotie en marketing op de Cordis-Site blog.

Oprichter van het Cordis-site project. "SEO ontwikkeling en website promotie"


фото коллектива

Wij werken voor resultaten. Wij hechten veel waarde aan het resultaat van onze samenwerking met u. De eerste posities in de zoekmachine zijn de belangrijkste indicator van ons succes. Dit betekent een belangrijk detail, uw project wordt een succes, en wij zijn nederig blij voor u.

Tatyana

SEO-specialist

01/10/2022