Hoe krijgt u uw site hoger in de zoekresultaten? Krijg bijna gratis leads.
1 Oktober 2022
Tatyana (Cordis-Site)
Dit artikel gaat over SEO technieken om uw website te promoten. Laten we het hebben over hoe u uw website
omhoog krijgt
in een Google-zoekopdracht. Welke promotiemethoden en -tools u moet gebruiken en waar u speciaal op moet
letten voor de
zoekmachine.
Hoe krijgt u uw site hoger in de zoekresultaten: de essentie
De SEO-technieken in dit deel zijn geschikt voor alle websites. Dit is de basis voor het promoten van een
website in
Google:
de concurrentie identificeren;
werken met het domein;
Het verzamelen van de semantische kern;
de site markeren voor zoekmachine crawlers;
de vermelding van het auteurschap;
werken met inhoud;
externe citaten en links opbouwen;
verbetering van technische fouten;
het bijhouden van updates van zoekmachine algoritmes.
Let op!SEO-bevordering moet in zijn geheel gebeuren: technische fouten, inhoud, mobiele versie,
semantiek enzovoort.
Werken aan afzonderlijke gebieden zal geen tastbare resultaten opleveren, vooral als de site net wordt gemaakt
of in een
slechte staat verkeert.
Concurrentieanalyse in SEO
Voordat u uw website hoger in de zoekresultaten kunt krijgen, hebt u een concurrentieanalyse nodig. Wat
gebeurt er in
organisch zoeken naar uw onderwerp in uw regio? Wat zijn de kansen op een resultaat? Op deze manier zult u
begrijpen wat het
nut is van het gooien van het besteden van basismiddelen aan SEO site promotie. U moet begrijpen dat resultaat
van SEO u pas in de toekomst ziet. SEO zal niet onmiddellijk beginnen met het binnenhalen van leads (hoe hoger
de concurrentie, hoe langer u
moet werken). Als je meteen klanten nodig hebt, kun je beter inzetten op search contextual advertising.
Waar moet je op letten:
Indicatoren voor de regio. Wat is de vraag in uw stad of regio? U kunt statistieken opzoeken over het
inkomen en de
interesses van de bevolking om een idee te krijgen van de vraag naar uw product in de regio. Om dergelijke
gegevens voor België te bekijken kunt u
Xerius proberen.
De bijzonderheden van het bedrijf. Als het product onbekend is, zal er geen organische vraag naar
zijn. Mensen weten het
niet en zoeken er niet naar. In dit geval zal mediareclame met een groot bereik voor u werken. Je moet
interesse creëren
in het product. Wanneer de eerste zoekopdrachten verschijnen, kunt u beginnen met het promoten van de site
naar de top
van de Google-zoekopdracht.
De kwaliteit van websites van concurrenten:
U kunt de externe links van uw concurrenten analyseren met een SEO-tool. Deze kunt u bij ons te bestellen.
Beoordeel de kwaliteit van de inhoud, controleer de uniciteit, kijk of er foto's en video's zijn. Hoe
breed het
onderwerp wordt aangepakt.
Beoordeel de bruikbaarheid van de site. Hoe snel de desktop- en mobiele versie laden. Hoe
gebruiksvriendelijk en
duidelijk de structuur is. Hoe gemakkelijk het is om een aankoop te doen, een dienst te bestellen, de
inhoud te lezen.
Leeftijd. Deze indicator begint te lopen vanaf het moment dat de eerste pagina van de site door de
zoekmachine is
geïndexeerd. Als uw site zich in de ontwikkelingsfase bevindt, moet u een stub-pagina maken met de informatie
"Site in
ontwikkeling". De zoekmachine zal de pagina indexeren, wat goed is voor de website. Meer informatie over SEO
promotie
van een jonge website vindt u in dit artikel.
Open domein informatie. Domeingegevens worden opgeslagen in een enkele WhoIS-database. U kunt de namen,
benamingen en
contacten van de huurder of eigenaar van het domein achterhalen, de datum van registratie en wanneer de
betaalde huur
afloopt. De gegevens kunnen verborgen of getoond worden. Verborgen gegevens WhoIS is een slecht signaal voor
de
zoekmachine. Het systeem weet dat er iets mis is met de site. Om de site in een zoekactie een boost te geven,
kunnen de
gegevens niet volledig verborgen blijven. U kunt gegevens gedeeltelijk verbergen. Ons advies is om helemaal
geen
gegevens te verbergen.
Betaalde domein periode. Betaal voor een domein voor meerdere jaren. Dit is geen kritische bedrag. Zo'n
domein is te
vertrouwen door de zoekmachine. Als betaalperiode van een domein bijna verlopen is, lijkt het meer op een
eendagssite en
verdient dus geen plaats in de top. Stel de betaling niet uit tot de laatste dag.
Serverreputatie. Wanneer u een domein huurt van een server, controleer dan ook de server zelf. Hij mag
niet op een zwarte lijst
staan. Dit kan aan de hand van onze instructies.
Er zijn vele redenen om op de zwarte lijst te staan. Bijvoorbeeld als de server spam-e-mails
verstuurt, als er verdachte activiteiten zijn of als de server sites met beperkte inhoud (pornosites) host.
Dergelijke
servers kunnen het best worden vermeden.
Het creëren van een semantische kern
De semantische kern is een reeks zoekopdrachten die uw website kan weergeven bij een zoekopdracht.
Iemand zoekt
bijvoorbeeld naar "schoonheidssalon Hasselt" en krijgt alle relevante salonwebsites in de zoekmachine. Een
ander
persoon wil instructies vinden over hoe je op Facebook promoot en krijgt alle links naar artikelen over dat
onderwerp.
Om een website in een zoekmachine te promoten, moet u deze zoekopdrachten in de inhoud van de pagina's van de
website gebruiken. Dan zal de zoekmachine beseffen dat deze inhoud interessant is voor de gebruiker.
De semantische kern wordt verzameld uit de zoekopdrachten die gebruikers met een bepaalde frequentie uitvoeren
naar
gegevens, goederen of diensten. De vragen zijn onderverdeeld in:
Frequentie van zoekopdrachten. Hoe vaak op deze vragen wordt gezocht. Er zijn: hoogfrequent, middenfrequent
en
laagfrequent.
Hoe bouw je een semantische kern voor je website om deze te promoten in Google:
Verzamel de semantische kern van de websites van uw concurrenten. Als u een regionaal gebonden bedrijf hebt,
neem dan
concurrenten in uw regio.
Analyseer de verzamelde trefwoorden. Verwijder ongeschikte woorden en voeg de juiste toe.
Clustering. Dit is om de toetsen logisch te groeperen in clusters en groepen. Deze groepen vormen de basis
van uw inhoud.
Bijvoorbeeld: een groep zoekwoorden zou op een pagina die een dienst beschrijft passen. Op basis van een
andere groep
schrijf je een artikel.
Een semantische kern om een website naar de top van een zoekmachine te brengen wordt goed gedaan met behulp
van
SEO-diensten. Deze diensten verzamelen de juiste trefwoorden en voegen deze woorden samen in groepen. De
dienst toont u
belangrijke kenmerken: frequentie, concurrentie voor elke zoekopdracht. Er zullen gevallen zijn waarin u
handmatig moet
werken. Bijvoorbeeld: de clusters schoonmaken of andere trefwoorden selecteren.
Een lijst van diensten die kunnen worden gebruikt voor semantiek is te vinden op het internet en je kunt er
een
abonnement op nemen. U kunt een dergelijke dienst bij ons bestellen.
Auteurschap
Een zoekmachine rangschikt bij voorkeur sites die te vertrouwen zijn. Vertrouwen wordt grotendeels beïnvloed
door het
begrip auteurschap. Auteurschap geeft aan wie de eigenaar is van de site, wie de inhoud op die site maakt.
Wat zijn de manieren om auteurschap toe te schrijven:
Maak een "Over ons" pagina met bedrijfsinformatie, telefoonnummer, e-mail, messenger links, kantooradres.
Specificeer zo
mogelijk het team, de belangrijkste werknemers.
Identificeer de auteurs onder elk stuk materiaal.
Open WhoIS gegevens over wie de eigenaar is van het domein.
Website pagina's markeren voor een zoekmachine
Zoekmachinerobots kunnen uw website beter "zien" dankzij verschillende soorten markup. Je moet een kaart maken
om de
robot te laten zien welke pagina's er op mijn site staan, wat de inhoud van deze pagina's is.
Dankzij deze opmaak zullen de robots geen enkele pagina van de site missen en weten ze welke inhoud moet
worden
weergegeven wanneer iemand ernaar zoekt. Bijvoorbeeld: zo'n geavanceerde snippet met details en rankings wordt
gegenereerd dankzij de Schema micro-markering van de pagina:
Om uw pagina's zichtbaar en begrijpelijk te maken voor een zoekmachine, moet u drie hulpmiddelen gebruiken:
Het robots.txt bestand. In dit bestand vertelt u de zoekmachine welke pagina's op uw site kunnen
worden bekeken en welke
niet. Bijvoorbeeld: u wilt niet dat een onvoltooide sectie of persoonlijke pagina's van gebruikers door de
zoekmachine
worden geïndexeerd. U vertelt de robot deze informatie in de robots.txt.
Sitemap bestand. Dit is letterlijk een sitemap. Daarop specificeert u links naar alle pagina's van uw
site. De link naar de Sitemap bestand staat
in het robots.txt-bestand. Zoekmachine crawlers gaan eerst naar het robots.txt bestand, daarna komen ze bij
de sitemap.
Een Sitemap is nodig voor grote sites (meer dan 500 pagina's), nieuwe sites, sites met veel video,
afbeeldingen of
nieuws. Dan kan de robot alle pagina's bereiken, hun prioriteit begrijpen, en zelf het type en het doel
van de inhoud
correct bepalen. Dit verhoogt de kans om bovenaan de lijst te staan. Bijvoorbeeld: in "Video's", "Foto's",
"Nieuws".
Micro-markup Schema.org. Deze opmaak verwijst naar de inhoud van een pagina met behulp van speciale
tags. Schema.org
vertelt de zoekmachine precies wat er op de pagina staat: een productkaart, een filmbeschrijving. Als de
micro-markering
correct is ingesteld, heeft uw site meer kans om in een uitgebreide snippet te worden vermeld. Zo wordt het
eerste
organische zoekresultaat getoond.
Bijvoorbeeld: Hier wordt het eerste organische resultaat gepresenteerd als een instructiekaart. De tag
vertelt de
zoekmachine dat de inhoud van de pagina stapsgewijze instructies bevat die overeenkomen met de
zoekopdracht van de
gebruiker.
Verwerking van de inhoud
Algoritmen van zoekmachines proberen de gebruiker de informatie te geven die hij wil. Sites die volgens de
zoekmachine
het meest geschikt zijn om de zoekopdracht te beantwoorden, staan bovenaan. Dit is te danken aan de inhoud van
de site.
Hier zijn de kenmerken van de inhoud om aan de top te komen:
Uniek. Geen gekopieerde inhoud van concurrenten. Geen herschrijvingen.
Nuttig. De informatie in de inhoud moet helpen het probleem van de gebruiker op te lossen.
Up-to-date. De informatie moet actueel zijn.
Gestructureerd. De websitepagina moet worden onderverdeeld in secties en alinea's. Markeer subkoppen en
belangrijke
betekenissen.
Volledige informatie. De inhoud moet het hele onderwerp omvatten. Zorg voor afbeeldingen en video's. Een
lege pagina met
tekst heeft een veel kleinere kans om de top te bereiken.
Analyseer de inhoud van uw belangrijkste concurrenten. U zult begrijpen wat de kwaliteit van de inhoud moet
zijn. U zal een
betere inhoud moeten maken dan uw concurrenten doen.
We kunnen de tekst schrijven die u wilt. Deze tekst zal uitgebreide informatie bevatten en zeker bovenaan
in Google
komen.
Belangrijk! Vergeet niet metatags te schrijven in de paginacode voor elke pagina op de website:
Title. Page title tag. De kopregel mag maximaal 70 tekens lang zijn. Deze tag wordt weergegeven in de kop
van het snippet in de
uitvoer.
Description. Pagina beschrijving. Staat onder de titel van het snippet in de code van de pagina. Aanbevolen
lengte tot 160 tekens.
Titel niet dupliceren.
Keywords. Sleutelwoorden in de tekst. Dit zijn de woorden waarmee de pagina bij een zoekopdracht wordt
gepromoot.
Tags voor foto's, titel en alt. Title is de titel van de afbeelding. Het verschijnt wanneer u met de muis
over de
afbeelding beweegt. De titel mag niet leeg zijn. Alt is vervangende tekst voor Titel. Dit wordt getoond als
de
afbeelding om een of andere reden niet werd getoond. alt wordt gebruikt bij het zoeken naar afbeeldingen op
het web.
Hoogwaardige externe links en citaten
De site moet door andere sites kunnen worden bezocht. Dit verhoogt de reputatie in de zoekmachine. Zonder
externe links
promoot u de site niet in een zoekmachine.
Het is belangrijk de kwaliteit te controleren. Beter één externe link op een gezaghebbende en nuttige site dan
tien
links op derderangs directories en forums. Links van oude bronnen met een goede ranking hebben een sterk
effect op de
promotie van nieuwe sites.
Wij kunnen u helpen om kwaliteitslinks te kopen.
Heel belangrijk. De gelinkte site moet hetzelfde thema hebben als uw site. De zoekmachine zal zeer
wantrouwend zijn als
een online kinderwinkel linkt naar een bandenwinkel.
Koop geen links zonder ze eerst te analyseren op goedkope beurzen. Dit kan een slecht effect hebben op uw
site. De
zoekmachine heeft geleerd deze sites en links te volgen. In plaats van promotie te maken, kun je
ondergewaardeerd worden
in een zoekopdracht.
Externe links kunnen op sociale media worden geplaatst. In dat geval houdt de zoekmachine geen rekening met de
aanwezigheid van de link. Het zal de verschijning van een nieuw merk op het sociale netwerk vastleggen. Dit is
een
signaal dat mensen in je geïnteresseerd zijn.
Citaten werken net zoals externe links. Zoekmachines volgen vermeldingen van uw merk, bedrijfsnaam of
expertnaam. Hoe
meer van dergelijke vermeldingen, hoe groter de kans dat de site naar de top van de zoekmachines wordt
gepromoveerd.
Hoe verzamelt u verwijzingen (externe links) en citaten:
Schrijf kwalitatieve en nuttige inhoud. Uw onderzoek. Mensen moeten u informatie willen delen.
Vraag om feedback. Het maakt een groot verschil in de promotie van de site. Bijvoorbeeld: doe een e-mail
nieuwsbrief
waarin u feedback vraagt in ruil voor bonussen.
Treed op als deskundigen over uw onderwerp. Bied gastberichten aan op verschillende blogs, deel berichten in
sociale
media groepen.
Ontwikkel je dienst. Hoe handiger en winstgevender uw diensten zijn, hoe vaker er over u geschreven en
aanbevolen zal
worden.
Duidelijke interne links
Een menselijk leesbare of semantische url. Dit zijn pagina-adressen die gemakkelijk door een persoon kunnen
worden
gelezen als een korte en samenhangende beschrijving van de pagina. Bijvoorbeeld:
https://www.cordis-site.be/examples. Dit is een menselijk leesbare url. Die leidt naar een pagina met
voorbeelden.
https://www.cordis-site.be/#28?category=2&pid=25. Dit is geen menselijk leesbare url. Niemand zal raden naar
welke pagina deze url verwijst.
Dankzij de menselijk leesbare url begrijpen we waar de link ons naartoe brengt. Zo'n link is gemakkelijk om
mee te
werken en we kunnen een niveau hoger komen door het overbodige deel in de link in de adresbalk te verwijderen.
In de
resultaten van zoekmachines ziet deze link er mooier uit en wekt hij meer vertrouwend dan een reeks
onduidelijke tekens.
Bovendien kan een menselijk leesbare url sleutelwoorden bevatten. De zoekmachine ziet het positief.
Welke regels te volgen bij het maken van een menselijk leesbare url:
De link beschrijft duidelijk de structuur van de site en de stapeling van secties, zoals in het voorbeeld
met examples
De link is geschreven met Latijnse letters zonder het gebruik van speciale tekens.
Een korte beschrijving van de pagina met trefwoorden is opgenomen in de link.
Technische fouten
Er is een basislijst van technische fouten die een website verhinderen te stijgen in de zoekresultaten.
Onjuiste redirect-keuze wanneer een gebruiker van de ene pagina naar de andere moet worden
doorgestuurd. Soorten
redirects:
De 301-code is voor een pagina die definitief is verwijderd. De zoekmachine zal deze pagina uitsluiten van
de index. In
plaats daarvan wordt deze pagina geïndexeerd door een nieuwe pagina die naar de redirect leidt.
De code 302 is voor een tijdelijk gesloten pagina. Bijvoorbeeld: wanneer het product niet in voorraad is. In
dit geval
blijft de pagina in de zoekmachine-index.
Elke website heeft een crawling budget. Dit is de hoeveelheid pagina's die een zoekmachinerobot per dag
verwerkt.
Redirect-fouten zullen dit budget besteden aan onnodige pagina's. In dat geval wordt de site niet in zijn
geheel
geïndexeerd. Dit is cruciaal voor grote middelen.
Fouten in de code. Wees zeer voorzichtig met de code van de site zelf en de micro-parsing ervan.
Codeerfouten leiden tot
een onjuiste indexering van de site. De zoekmachine ziet uw site of pagina helemaal niet.
De aanwezigheid van dubbele pagina's. Het komt vaak voor dat een pagina duplicaten heeft. Bijvoorbeeld:
met www in het
adres en zonder www. Zoekmachine bekijkt dubbele pagina's negatief. Het is moeilijk voor robot te bepalen
welke van deze
pagina's de belangrijkste is. Hoe dubbele pagina's op te lossen:
omgaan met de omleidingen;
sluit het af van indexatie met robots.txt;
zet een "noindex" tag op de gedupliceerde pagina;
stel de "canonical" tag in op de hoofdversie van de pagina.
stijlen. Gebruik geen 'inline' stijlen. Schrijf de css-eigenschappen van elementen niet rechtstreeks
in de
sitecode. Dit zal de code en de laadtijd sterk doen toenemen. De zoekmachine zal de site negeren en de
voorkeur geven
aan geoptimaliseerde bronnen. Al uw stijlen moeten worden opgeslagen in een css-bestand.
Zoekmachine updates
Zoekmachines werken hun rangschikkingsalgoritmen regelmatig bij. Het probeert gebruikers de meest relevante
sites aan te
bieden en blokkeert 'grijze' en 'zwarte' SEO-technieken. Wanneer de volgende update komt, gedragen zoekmachine
rankings
zich onvoorspelbaar. Sites springen plotseling omhoog of omlaag in de ranglijst. Dit is het gevolg van een
verandering
in het rangschikkingsalgoritme.
Soms kondigen zoekmachines updates aan, soms vinden veranderingen plaats zonder aankondiging. Voor een normale
promotie
van een website in search moet u voortdurend de positie van de website in de gaten houden en nieuws lezen op
gespecialiseerde blogs en forums.
Hier zijn enkele hulpmiddelen om veranderingen bij te houden:
Google Webmaster Central Blog. Officiële bedrijfsblog.
SEMrush Sensor.
De tool van SEMRush toont schommelingen in de zoekresultaten van Google. U kunt verschillende onderwerpen
bekijken en in
het algemeen zoeken.
«Pixel Tools» hulpmiddel.
Een dienst van «Pixel Tools» om de output van «Yandex» te volgen. Het is niet relevant op dit moment. Voor
algemene informatie.
Hoe krijgt u uw site hoger in Google
Google Search ConsoleGoogle position analytics. De dienst helpt u optimaal gebruik te maken van Google Search.
Extra promotiemiddelen in Google:
Google business
Met een profiel in «Mijn Bedrijf» krijgt u een handig kaartje met uw telefoonnummer, websitelink en adres in
de
zoekresultaten op Google Maps. Klanten kunnen u beoordelen. Goed voor de ranking en een groot pluspunt voor
de
zoekpositie.
AMP pagina's.
Deze technologie helpt bij het maken van pagina's waarvan de inhoud is opgeslagen op de eigen servers van de
zoekmachine
en helpt deze snel te laden. AMP-pagina's kunnen voor mobiele telefoons en voor desktops zijn.
Tatyana
We analyseren, we werken. Dan testen we onze projecten. Na het testen schrijven we een artikel en delen
dat met u. Het
is voor ons heel belangrijk dat de inhoud nuttig is.
SEO specialist
01/10/2022
«In Google hebben externe links nog steeds een sterke invloed op de promotie. Dus voor de belangrijkste
pagina's is het
een goed idee om wat externe promotie te doen, zoals gastberichten. Let op de teksten op de site, die zijn erg
belangrijk voor deze zoekmachine. Bijvoorbeeld: pas ze aan aan de specifieke vraag van de gebruiker en vul ze
zo veel
mogelijk aan met trefwoorden, waarvoor de pagina ook relevant kan zijn.
«In Google moet bijzondere aandacht besteed worden aan de laadsnelheid van websites. Dit is een
belangrijke indicator.
Hoe krijgt u uw site hoger in de zoekresultaten: wat is de moeite waard om te onthouden?
Het promoten van een website naar de top van een zoekmachine is een geweldige manier om goedkoop en atomisch
leads te
krijgen. SEO vereist echter voortdurend en gevarieerd werk aan de website en de inhoud. Het minimum waar men
zich aan
moet houden is:
Analyseer uw concurrenten voortdurend. Uw website en inhoud moeten beter zijn dan die van hen.
Hou je domein in de gaten. Houd WhoIs open, controleer regelmatig zwarte lijsten en vergeet niet je huur te
betalen.
Werken met semantiek en inhoud. Stel een semantische kern samen: een lijst met zoekopdrachten die gebruikers
kunnen
gebruiken om je te vinden in zoekopdrachten. Verzamel vragen in thematische groepen en verdeel ze over de
hele site.
Verwijder regelmatig verouderde zoekopdrachten en voeg nieuwe toe.
Identificeer de auteurs van de artikelen. Vertel de website over uw bedrijf en team + teken de auteur voor
elk stuk.
Markeer uw website met robots.txt bestanden, Sitemap, Schema micro-paginatie.
Maak nuttige en relevante inhoud waarvoor mensen uw website zullen bezoeken.
Koop kwalitatieve externe links en citaten: schrijf gastberichten, treed op als expert, werk aan
kwaliteitsservice. Er
moet over je geschreven worden.
Zorg ervoor dat interne links op de website duidelijke url-principes volgen.
Corrigeer technische fouten.
Let op updates van zoekmachines.
Gebruik zoekmachinetools en -diensten.
Voor Google is het:
Google Search Console,
«Google Mijn business»,
AMP pagina's.
Lees meer nuttig materiaal over SEO promotie en marketing op de Cordis-Site blog.
Oprichter van het Cordis-site project. "SEO ontwikkeling en website promotie"
Wij werken voor resultaten. Wij hechten veel waarde aan het resultaat van onze samenwerking met u. De
eerste posities in
de zoekmachine zijn de belangrijkste indicator van ons succes. Dit betekent een belangrijk detail, uw
project wordt een
succes, en wij zijn nederig blij voor u.