Marketingtrends voor 2025

Marketingtrends voor 2025 Cordis-site

Ik besloot om zo'n post voor mezelf te maken, dus het zal interessant zijn om het later te zien. Ik zal niet alles noemen, maar alleen de meest interessante, naar mijn mening. Ik bedoel, dit zijn SOMMIGE trends.

Maar laten we duidelijk zijn, ik ben niet de waarheid, ik ben niet verantwoordelijk voor hoe je mijn woorden interpreteert en voor de uitkomst die je krijgt als je er een beslissing op baseert.

  1. Verslechtering van analytics. Veranderingen in privacy (het verdwijnen van cookies in de meeste browsers en de mogelijkheid om ze uit te schakelen in Google Chrome, beperkingen door Apple en Google) verminderen de nauwkeurigheid van gegevens aanzienlijk. uitschakelen in Google Chrome, beperkingen van Apple en Google verminderen de nauwkeurigheid van gegevens aanzienlijk. Dit maakt het moeilijk om acties van gebruikers, de effectiviteit van kanalen en de personalisatie van advertenties te volgen.

Waar zal dit toe leiden?

How does SEO work? Cordis-site
  • Verlies van de mogelijkheid om de volledige keten van gebruikersacties te volgen, wat analyse en besluitvorming bemoeilijkt;
  • Onvermogen om in rapporten correct onderscheid te maken tussen nieuwe en terugkerende gebruikers;
  • Verslechtering van de matching van CRM-systemen met marketinggegevens, waardoor online- en offline activiteiten;
  • Moeilijkheden bij het opstellen van cohortrapporten en het evalueren van de effectiviteit van advertentiekanalen.
  • Verslechtering van personalisatie, retargeting, verslechtering van UX en als gevolg daarvan verslechtering van conversie.
  • Groei CAC (Customer Acquisition Cost).
  • Merken die met omnichannel werken, zullen nog meer te lijden hebben onder het onvermogen om de effectiviteit van de kanalen te meten. van kanalen.

Wat moet ik doen?

How does SEO work? Cordis-site

1. Richt u op het verzamelen van uw eigen gegevens van de eerste partij: abonnementen, mail, contactpersonen, registraties, enz. Hoe meer informatie je hebt, hoe beter. Bouw je eigen digitale klantprofielen op basis van alle informatie die je hebt.

Analytics ontwikkelen in het bedrijf.

SEO, AI, updates

How does SEO work? Cordis-site

Sites met een UGC-component, echt, niet nep, zullen een voordeel hebben bij het zoeken. De laatste Google-updates hebben Google duidelijk geleerd hoe te analyseren waar de “live” sites met cool gedrag en waar de “slechte SEO” zijn, het zal niet perfect werken nooit, we zullen altijd iets zien waarvan onbekend is hoe en waarom het de TOP heeft bereikt. Maar de trend is vrij duidelijk. Ik kan Ik kan minstens 20 merken uit verschillende niches vinden die updates hebben ondergaan en zijn gegroeid, en het enige wat hen van anderen onderscheidt is de aanwezigheid van een echte UGC-component.

Tekstuele inhoud - De vraag naar echte inhoud zal blijven groeien en kwaliteitstekst die door mensen geschreven is, zal meer gewaardeerd worden meer dan ooit tevoren. Wat verondersteld werd “copywriting” te doden, zal integendeel deze industrie nieuw leven inblazen.

PR-activiteiten worden een belangrijke factor voor zowel standaardzoekopdrachten als nog meer voor AI, en het stimuleren van vermeldingen Het stimuleren van merkvermeldingen is een directe weg naar goede resultaten in AI-zoekmachines.

Sociale netwerken

What do search engines look at when promoting a site to the top? Cordis-site

Er zal nog meer videocontent zijn, vooral dankzij AI en goedkopere productie.

Meer en meer bedrijven in verschillende niches zullen overstappen van klassieke communicatiemethoden naar gedurfdere methoden, in in hun streven naar loyaliteit en identiteit

Klassieke inhoudsplannen vallen uit de toon en teams leren om “in te haken op de trend” en gebruik te maken van de gebeurtenissen om hen heen.

Fastfood-inhoud zal nog overvloediger worden, maar tegelijkertijd zal de vraag naar iets meer bewustzijn toenemen. bewust, want sociale netwerken worden volwaardige zoekmachines en dit is waar SEO voor sociale netwerken om de hoek komt kijken. Dus ja, beste SMM-ers, jullie zullen iets meer toegepast moeten leren.

De integratie van commercie (winkelen) in sociale netwerken zal zich verdiepen.

Het People to People-concept van interactie zal tegelijkertijd een serieuze stimulans en uitdaging zijn.

Betaalde reclame in SMM zal grote moeilijkheden ondervinden door analytics, wat al niet eenvoudig is voor deze kanalen. kanalen, remarketing en personalisatie zullen verslechteren, CAC-optimalisatie zal nog moeilijker worden, vooral op grote merken met meerdere engagementkanalen zal het nog moeilijker worden om sociale mediacampagnes op te schalen.

Google Ads

What do search engines look at when promoting a site to the top? Cordis-site

Aan de ene kant zullen er serieuze problemen zijn vanwege analytics. Maar er zijn ook voordelen, want Google is geïnteresseerd in om hier geld aan te verdienen, dus zal het op zoek gaan naar mogelijkheden om functionaliteit te bieden die merken zal helpen hun hun advertentieresultaten. Maar toch zal de CAC hoger zijn. En remarketingcampagnes zijn niet effectief.

Maar nu hebben andere zoekmachines hun kop opgestoken, die ook betaalde advertenties hebben, dus er is minder verkeer, maar de de kosten zijn lager. Het is het testen waard.

De merken die meer bieden dan alleen een goed product zullen succesvol zijn

What do search engines look at when promoting a site to the top? Cordis-site

Nu komt het meest abstracte deel, meer reflectie.

De meeste problemen van de mensheid zijn opgelost, de verzadiging van producten in alle industrieën is hoog, iedereen is hetzelfde. Wat is toegevoegd het probleem dat AI sommige producten in hun geheel of individuele oplossingen kan vervangen en het goedkoper of of gemakkelijker. En mensen verlaten met gemak merken en producten die ze al jaren gebruiken, omdat niets hen lijkt te hen houdt. We moeten leren hoe we mensen om ons heen kunnen “verzamelen”.

Ik ga hier geen specifiek advies geven, omdat mijn gedachten nogal ruw zijn, maar het gaat over loyaliteit.

De wet dat terugkerende gebruikers veel goedkoper zijn dan het aantrekken van nieuwe is al gebroken, en het zal alleen maar alleen maar erger worden. Het heeft allemaal te maken met privacy-instellingen en toenemende verzadiging.

We moeten leren om mensen niet te laten gaan, om ze zoveel mogelijk aan ons merk te binden. Je abonnees, sociale media en verkeer zijn niet van jou. Er zijn meer producten, de gegevens zijn slechter en de concurrentie voor customisers is hevig.

What do search engines look at when promoting a site to the top? Cordis-site

Dat is het wel zo'n beetje. Prettig weekend.