Waarom is het belangrijk bijzondere aandacht te besteden aan de kwaliteit van de teksten op een website?
Teksten voor websites zijn uw kans om een dialoog aan te gaan met een potentiële klant. Hoe overtuigend u bent
bepaalt hoeveel websitebezoekers uw klanten zullen worden.
Om te begrijpen welke teksten op websites in het verleden hebben gewerkt en in 2022 zullen werken, volgt hier
een
voorbeeld uit de agrarische sector: twee teksten op websites die aan de top staan. De laagfrequente
zoekopdracht "tarwezaad" met hoge concurrentie- en conversiepercentages.
We halen sites uit de top 10
Eerste voorbeeld:
-
Eerst komt de tabel met de zaai- en productiekenmerken. Deze beïnvloeden de keuze van de landbouwers, op
basis van hun
klimaatzone:
-
De gebruiker krijgt dan een beschrijving van het soort te zien om volledig aan zijn intentie te voldoen,
om alle
aspecten van het onderwerp van het verzoek te vertellen en te onthullen:
Tweede voorbeeld:
We zien een tabel (niet slecht, zegt u, en daar ben ik het mee eens) met de belangrijkste kenmerken van het
product,
MAAR! Niet alle kenmerken die de keuze van de bezoeker beïnvloeden.
Beide websites geven een typering van het soort op de website. Ik zal je nu vragen:
Op welke site is de kans groter dat de gebruiker een aankoop doet?
Onze ervaring is dat de eerste de beste is, omdat deze de meest volledige informatie bevat. Er zijn antwoorden
op vragen
die van belang zullen zijn voor de potentiële koper. U kunt in één ogenblik de voor- en nadelen van een
bepaald product
bestuderen.
Als je het bekijkt vanuit het standpunt van promotie is de eerste optie:
-
Compleet en omvat alles wat een potentieel publiek op de een of andere manier
zou kunnen interesseren;
-
Draagt bij tot het verkrijgen van hogere posities in de top. Hoe hoger de positie van een site, hoe hoger de
CTR;
-
Verbetert de gedragsfactoren van de pagina en de website als geheel. De gebruiker zal de informatie lezen,
bestuderen,
waardoor de bounce rate minimaal zal zijn + de gemiddelde tijd op de site zal toenemen.
Het blijkt dat:
Betere ranking van de website voor gerichte zoekopdrachten = Resultaat voor het bedrijf (meer verkoop).
Verleidelijk vooruitzicht, hè?
Laten we uitzoeken hoe je de meest effectieve website krijgt en je zenuwcellen bespaart.